Przejdź do głównej zawartości

Świat Dysku: Sekary

Kolejna gra planszowa z fantastycznego uniwersum Świata Dysku.

Sekary zostały wynalezione przez Roberta Dearhearta, jako pierwszy system tele-komunikacji. Wykorzystując złożoną technologię semaforową, operatorzy Sekarów przekazywali wiadomości przy użyciu szeregu lamp migawkowych, ustawionych na wysokich wieżach. Wiadomości były wypatrywane przez teleskop ustawiony na kolejnej wieży, oddalonej o ok. 20 mil. Wynalazca założył wówczas Kompanię Semaforową Wielki Pień, która rozbudowała sieć wież na całych Równinach Sto, aż do Ramtopów oraz przez Nienazwany Kontynent aż do Genui.


Kompania Dearhearta została przejęta przez koncern biznesowy finansisty Reachera Gilta, którego bezlitosna polityka sprawiła, że Sekary stały się główną metodą przekazywania wiadomości w znacznej części Dysku. Stary system pocztowy, zarządzany przez Urząd Pocztowy Ankh-Morpork, szybko został zapominany.


Teraz jednak, mianowany przez Lorda Vetinariego nowy Poczmistrz Urzędu Pocztowego, niejaki Moist von Lipwig, zapowiedział odwet. Rzucone Kompani Wielkiego Pnia wyzwanie rozpoczyna wyścig przez kontynent. Komu pierwszemu uda się dostarczyć wiadomość z Ankh-Morpork do Genui – Poczmistrzowi, czy Sekarom?

W trakcie rozgrywki, wcielamy się w rolę operatorów wież sekarowych. Zadaniem operatora, jest przesłanie w jak najszybszym czasie, wiadomości słownej. Słowa jak najszybsze możemy zamienić na byle przed innymi i wyciągnąć z tego właściwe wnioski. W sytuacji, kiedy do wyścigu dołączy niejaki Moist von Lipwig i kierowany przez niego Urząd Pocztowy Ankh-Morpork, wówczas musimy przyjąć chwilowe zawieszenie broni , aby razem dopiec zacofanym pocztowcom.

Jak zapowiadają twórcy, gra jest szybką i przepełniona akcją planszówką, w której udowodnimy mistrzom słownych układanek, że do pracy w telegrafie Świata Dysku bardziej użyteczne są twarde łokcie, niż znajomość alfabetu.

Gra zawiera trzy warianty rozgrywki: rywalizacyjny, kooperacyjny oraz dla dzieci.

Wydawnictwo Phalanx.

Premiera, przewidziana jest na wrzesień 2015.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Żyj dwa razy, kochaj raz / Recenzja

Stara miłość nie rdzewieje.

Dzień czekolady – Anna Onichimowska / Recenzja

  Uwielbiam książki dla dzieci, które trafią każdego dorosłego. Poruszą, zmuszą do refleksji, myślenia poza horyzontem codzienności i tego co nam – starym, wydaję się najważniejsze. Miłość, dzieciństwo, tęsknota, przyjaźń, przywiązanie. To i jeszcze wiele innych uczuć, poczujecie czytając Dzień czekolady .

Krampus, legenda o Złym Duchu.

Nie tylko rózga, straszy dzieci na święta.