Przejdź do głównej zawartości

CV


Decyduj o swoim życiu, w każdym momencie.

CV, to idealna odskocznia od typowych planszówek, dostępnych na naszym rynku. Gra, projektu Filipa Miłuńskiego, daję nam możliwość ułożenia swojego życia na nowo (oczywiście w świecie gry), to cudowna zabawa i odskocznia od dnia codziennego, w której czekają nas… przyziemne zadania do wykonania. Chociaż temat wydaje się dość banalny, to warto pamiętać, że The Sims, jest najlepiej sprzedającą się grą komputerową na świecie.

Jak to bywa w życiu, tak i tutaj czekają nas wybory: praca w korpo czy małżeństwo, wycieczka dookoła świata, a może studia na wysokim szczeblu? Symulator życia, przedstawia mniej lub bardziej nasze podejście do prozy życia.

Pierwsze co rzuci się Wam w oczy, tuz po otwarciu pudełka, to siedem kości z namalowanymi symbolami: zdrowia, pieniędzy, relacji, szczęścia, pecha oraz intelektu. Kolejnym fascynującym gadżetem, jest komplet 87 kart, z zabawnymi, kolorowymi ilustracjami, które dodatkowo umilają płynący czas. Tak jak w przypadku kości, tutaj tez występuję podział na grupy: dzieciństwa, młodości, dorosłości, starości i celów. Dodatkowo, do dyspozycji mamy karty pomocy.

 

Zasady gry: Naszym celem, jest stworzenie życiorysu fikcyjnej postaci. Każdy z graczy, wyrzuca kostki, a zawarte na nich symbole, pozwalają pozyskać karty różnorodnych, życiowych dokonań. Dzięki kartom, zdobywamy umiejętności oraz symbole, przez co małymi kroczkami tworzymy historię. Ten, kto zdobędzie największą pulę – WYGRYWA!

Przygotowanie i rozgrywka: Karty tasujemy i rozkładamy zgodnie z ich rewersami na pięć różnych talii. Następnie, pięć pierwszych kart z talii młodość, układamy na torze znajdującym się na planszy. Z partii, gdzie znajdują się karty celów, rozkładamy po jednej sztuce dla każdego gracza. W zależności ile osób bierze udział w grze, tyle rozdajemy kart dzieciństwa. Spośród trzech otrzymanych kart każdy z graczy wybiera jedną, a pozostałe dwie przekazuje graczowi po swojej lewej stronie. Z otrzymanych od sąsiadującego gracza dwóch kart każdy wybiera jedną, a ostatnią podaje graczowi po swojej lewej stronie. W tym układzie każdy z graczy ma cztery karty, z jakimi rozpocznie grę. Ten, kto posiada kartę rower, rozpoczyna grę oraz kładzie obok żeton z tym samym symbolem, który będzie mu przypominał, że to on rozpoczynał grę.

Rozgrywka podzielona jest na rundy, gdzie w każdej z nich gracze rozgrywają kolejne fazy. Każdą z nich rozpoczyna gracz, z symbolem rower, reszta przemieszcza się wg. wskazówek zegara. Fazy:

· Rzut kośćmi, gracz rzuca czterema kośćmi, następnie może wyrzucić dowolna liczbę jeszcze dwa razy o ile nie wyrzucił symbolu pecha – znak ten zamraża kostkę w danym rzucie.

· Wybór kart, tutaj można pozyskać jedną/ dwie karty z toru na planszy. Aby to uczynić, trzeba ponieść koszt danej karty, za pomocą żetonów oraz wyrzuconych kostek (symbole). Koszt, jest indywidualny dla danej karty.

Jeśli gracz zgromadził na kostkach i żetonach trzy symbole szczęścia, może pozyskać za nie dowolną kartę z toru, nie ponosząc zapisanego na niej kosztu, o ile w polu koszt karty, nie jest zapisany do spełnienia dany warunek.

· Pech, trzy symbole na kostkach lub żetonach u gracza ze smutną minka, oznaczają nieszczęście, wówczas gracz odrzuca jedną ze swoich aktywnych kart, spośród zapisanych w CV.

Zapis w CV, tutaj gracz bierze karty uzyskane z toru i dołącza je do swojego CV. Karty z CV, układamy wg. przypasowania do odrębnego stosu(barwami).W przypadku kart zdrowia, relacji i wiedzy gracz, decyduję która z pozyskanych kart, będzie karta aktywną. Karty majątku oraz pracy, ZAWSZE, kładzie się na wierzchu stosu. Karty wydarzeń, trzymamy w ręku, razem z kartami dzieciństwa.

· Porządki: przesuwamy karty na torze w lewą stronę, w puste miejsca dokładamy nowe z właściwej talii (młodości, dojrzałości i starości).

W przypadku, kiedy dowolna z trzech talii wyczerpie się, należy na chwilę przerwać grę i sprawdzić, czy któryś z graczy kwalifikuje się do uzyskania pomocy społecznej. Ma to miejsce wtedy, gdy którykolwiek gracz przy stole ma co najmniej dwa razy więcej wyłożonych kart w swoim CV niż gracz, który ma otrzymać pomoc.

CV, to gra nadająca się na każda okazję. Można w nią spokojnie zagrać w gronie przyjaciół, rodziny czy eurogeeków, do tego niesamowity klimat, który wywoła nie raz rechot nad kartami. Cieszę się, że na rynek wychodzi coraz więcej takich gier, które są dziełem naszym polskich artystów.



Liczba graczy: 2-4 osoby

Czas gry: 60 minut

Dopuszczalny wiek gracza:od 10 lat

W pudełku:

87 kart

7 kości

plansza

49 żetonów

notes

ołówek

instrukcja

Wydawnictwo: Granna

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Żyj dwa razy, kochaj raz / Recenzja

Stara miłość nie rdzewieje.

Dzień czekolady – Anna Onichimowska / Recenzja

  Uwielbiam książki dla dzieci, które trafią każdego dorosłego. Poruszą, zmuszą do refleksji, myślenia poza horyzontem codzienności i tego co nam – starym, wydaję się najważniejsze. Miłość, dzieciństwo, tęsknota, przyjaźń, przywiązanie. To i jeszcze wiele innych uczuć, poczujecie czytając Dzień czekolady .

Krampus, legenda o Złym Duchu.

Nie tylko rózga, straszy dzieci na święta.